Упраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароне райвыканкама
Адрас: 225644 г. Лунінец вул. Чырвоная, 1
Рэжым працы: Панядзелак-Пятніца з 8.00 да 13.00 і з 14.00 да 17.00
Кіраўніцтва кіравання
Пасада |
Прозвішча Імя імя па бацьку |
№ службовага тэлефона |
Начальнік упраўлення |
Сяменчанка Ірына Міхайлаўна |
2 14 41 |
Намеснік начальніка |
Чэрэднічэнка Алена Генадзьеўна |
3 11 40 |
Упраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Лунінецкага раённага выканаўчага камітэта (далей – Упраўленне) з'яўляецца органам дзяржаўнага кіравання, які забяспечвае рэалізацыю дзяржаўнай палітыкі ў галіне працы, садзейнічання занятасці і сацыяльнай абароны насельніцтва на тэрыторыі Лунінецкага раёна. Кіраванне з'яўляецца структурным падраздзяленнем Лунінецкага раённага выканаўчага камітэта (далей – райвыканкам) і ўваходзіць у сістэму Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь. Кіраванне ў сваёй дзейнасці падпарадкоўваецца райвыканкаму і Камітэту па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Мінскага абласнога выканаўчага камітэта (далей – камітэт).
Кіраванне ў сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь, Палажэннем аб Упраўленні па працы, занятасці і сацыяльнай абароне і ажыццяўляе яе ва ўзаемадзеянні з органамі дзяржаўнага кіравання, мясцовымі Саветамі дэпутатаў, райвыканкамам, грамадскімі арганізацыямі.
Упраўленне каардынуе і кантралюе дзейнасць дзяржаўнай установы» лунінецкі тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва " (далей – цэнтр), аказвае яму метадычную і практычную дапамогу.
Асноўнымі задачамі ўпраўлення з'яўляюцца:
рэалізацыя асноўных напрамкаў дзяржаўнай палітыкі па комплексным вырашэнні пытанняў у сацыяльна-працоўнай сферы, уключаючы пытанні аплаты працы, арганізацыі мерапрыемстваў па забеспячэнні бяспечных умоў і аховы працы, садзейнічання занятасці насельніцтва, развіцця сацыяльнага партнёрства, дзяржаўнага пенсійнага забеспячэння, дзяржаўнай сацыяльнай падтрымкі насельніцтва, дэмаграфічнай бяспекі, забеспячэнне роўных правоў і магчымасцяў мужчын і жанчын, павышэнне ўзроўню жыцця і даходаў насельніцтва;
ажыццяўленне кантролю за выкананнем заканадаўства Рэспублікі Беларусь, якое рэгулюе пытанні пенсійнага забеспячэння, занятасці, сацыяльна-працоўнай сферы, ажыццяўленне маніторынгу і аналізу эфектыўнасці правапрымяняльнай практыкі па гэтых напрамках;
арганізацыя работы з грамадзянамі, у тым ліку індывідуальнымі прадпрымальнікамі, а таксама юрыдычнымі асобамі, правядзенне інфармацыйна-растлумачальнай работы па пытаннях сваёй кампетэнцыі;
забеспячэнне вядзення дзяржаўнай статыстычнай і ведамаснай справаздачнасці па пытаннях працы, занятасці і сацыяльнай абароны насельніцтва.
Кіраванне ў адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі і ў межах кампетэнцыі ажыццяўляе наступныя функцыі:
удзельнічае ў падрыхтоўцы прапаноў да дзяржаўных праграм (прагнозаў) і мерапрыемстваў сацыяльна-эканамічнага развіцця Лунінецкага раёна на доўгатэрміновую, сярэднетэрміновую і кароткатэрміновую перспектыву;
арганізуе выкананне сацыяльных праграм і мерапрыемстваў, ажыццяўляе кантроль за іх рэалізацыяй;
ажыццяўляе маніторынг у галіне працы, садзейнічання занятасці, дэмаграфічнай бяспекі і сацыяльнай абароны насельніцтва;
вывучае тэндэнцыі і праблемы развіцця сацыяльна-працоўнай сферы Лунінецкага раёна, фарміруе інфармацыйна-статыстычную базу, рыхтуе інфармацыйна-аналітычныя матэрыялы па гэтых пытаннях і прадстаўляе іх ва ўстаноўленым парадку райвыканкаму, камітэту, іншым зацікаўленым;
уносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы па ўдасканаленні сістэмы дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі;
ажыццяўляе маніторынг і аналіз выканання заданняў па росце заработнай платы арганізацыямі камунальнай формы ўласнасці, пры неабходнасці ва ўстаноўленым парадку ўносіць прапановы па забеспячэнні выканання даведзеных заданняў;
аналізуе стан і якая праводзіцца наймальнікамі працу па арганізацыі аплаты і нарміраванню працы, ва ўстаноўленым парадку ўносіць прапановы па яе ўдасканаленні;
уносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы па рэалізацыі нарматыўных прававых актаў па аплаце працы, каардынуе дзейнасць па іх выкананні;
вывучае пытанні па выкананні арганізацыямі ўсіх формаў уласнасці заканадаўства аб працы, занятасці насельніцтва, ажыццяўляе маніторынг своечасовасці выплаты заработнай платы, а таксама выплаты заработнай платы ў памеры не ніжэй мінімальнай заработнай платы, устаноўленай заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
аказвае арганізацыйна-метадычную дапамогу наймальнікам па пытаннях прымянення працоўнага заканадаўства Рэспублікі Беларусь, удасканалення арганізацыі і нармавання працы, тарыфікацыі работ, прафесій, пасад;
удзельнічае ў распрацоўцы тэрытарыяльных мэтавых праграм і мерапрыемстваў паляпшэння ўмоў і аховы працы;
ажыццяўляе маніторынг выканання заканадаўства Рэспублікі Беларусь Аб ахове працы, аналізуе функцыянаванне тэрытарыяльнай сістэмы кіравання аховай працы, ва ўстаноўленым парадку ўносіць прапановы і прымае меры па яе ўдасканаленні;
удзельнічае ў распрацоўцы прапаноў па ўдасканаленні механізму эканамічнай зацікаўленасці працадаўцаў у паляпшэнні ўмоў і аховы працы, папярэджанні вытворчага траўматызму і прафесійных захворванняў у арганізацыях раённай камунальнай уласнасці;
садзейнічае ўкараненню перадавога вопыту і навуковых распрацовак у галіне аховы працы, ажыццяўляе інфармацыйнае забеспячэнне арганізацый раённай камунальнай уласнасці па пытаннях аховы працы;
ажыццяўляе маніторынг своечасовага правядзення працадаўцамі раёна атэстацыі працоўных месцаў па ўмовах працы;
каардынуе працу службаў аховы працы структурных падраздзяленняў райвыканкама;
ажыццяўляе метадычнае кіраўніцтва работай па заключэнні мясцовых пагадненняў і калектыўных дагавораў, рэгіструе іх;
праводзіць маніторынг стану і развіцця сістэмы сацыяльнага партнёрства на тэрыторыі раёна, уносіць прапановы па яе ўдасканаленні;
аналізуе стан і выкарыстанне працоўных рэсурсаў, дынаміку занятасці насельніцтва, распрацоўвае прагнозныя ацэнкі стану рынку працы;
забяспечвае распрацоўку і рэалізацыю мерапрыемстваў садзейнічання занятасці насельніцтва раёна развіцця і выкарыстання працоўных рэсурсаў, прафесійнай арыентацыі моладзі і незанятага насельніцтва, арганізуе навучанне беспрацоўных;
ажыццяўляе рэгістрацыю беспрацоўных і ўлік грамадзян, якія звярнуліся па пытаннях працаўладкавання, аказвае ім садзейнічанне ў падборы падыходнай працы, прафарыентацыйныя паслугі, накіроўвае беспрацоўных на прафесійную падрыхтоўку, перападрыхтоўку і павышэнне кваліфікацыі, садзейнічае забеспячэнню арганізацый рабочай сілай;
прымае рашэнні аб прызначэнні і выплаце дапамог па беспрацоўі, стыпендый, матэрыяльнай дапамогі беспрацоўным і членам іх сем'яў, выдзяленні альбо адмове ў выдзяленні субсідый і іншых выплат;
садзейнічае забеспячэнню занятасці грамадзян, якія асабліва маюць патрэбу ў сацыяльнай абароне і не здольных на роўных умовах канкурыраваць на рынку працы, а таксама бацькоў, абавязаных кампенсаваць расходы, затрачаныя дзяржавай на ўтрыманне дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні, і накіраваных па рашэнні суда ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне;
удзельнічае ў распрацоўцы мерапрыемстваў, якія спрыяюць захаванню наймальнікамі дзеючых рабочых месцаў і стварэнню новых;
прымае меры па перасяленню беспрацоўных і членаў іх сем'яў на новае месца жыхарства і працы;
садзейнічае беспрацоўным у арганізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці, дзейнасці па аказанні паслуг у сферы аграэкатурызму, рамеснай дзейнасці;
арганізуе мерапрыемствы па адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці;
забяспечвае арганізацыю і правядзенне аплатных грамадскіх работ;
аналізуе стан спраў па праблемах занятасці моладзі;
прымае меры па забеспячэнні часовай працоўнай занятасці вучнёўскай і студэнцкай моладзі ў вольны ад вучобы час і падчас летніх канікул;
удзельнічае ў рэгуляванні пытанняў прыцягнення і выкарыстання замежнай працоўнай сілы, рыхтуе заключэнні аб магчымасці прыёму на працу замежных грамадзян у Рэспубліцы Беларусь, асоб без грамадзянства;
ажыццяўляе падрыхтоўку дакументаў на выплату пенсій і дапамог;
ажыццяўляе кантроль за своечасовай і правільнай выплатай пенсій і дапамог арганізацыямі паштовай сувязі, банкаўскімі ўстановамі;
забяспечвае ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь прызначэнне, пераразлікі і выплату пенсій, дапамог і іншых сацыяльных выплат;
ажыццяўляе ва ўстаноўленым парадку падрыхтоўку дакументаў для ўзбуджэння хадайніцтваў аб устанаўленні і павелічэнні пенсій за асаблівыя заслугі перад Рэспублікай Беларусь;
стварае і падтрымлівае ў актуальным стане банк даных аб атрымальніках пенсій, дапамог і іншых сацыяльных выплат;
арганізуе навучанне наймальнікаў па пытаннях пенсійнага забеспячэння;
вядзе ўлік і разглядае пытанні, звязаныя з выдачай адпаведных пасведчанняў аб праве на льготы, у тым ліку пенсійных пасведчанняў, катэгорыям грамадзян, якія маюць на іх права;
ажыццяўляе маніторынг дэмаграфічнай сітуацыі ў раёне, удзельнічае ў распрацоўцы і рэалізацыі рэгіянальных мерапрыемстваў дэмаграфічнай бяспекі;
ўдзельнічае ў рэалізацыі гендарнай і сямейнай палітыкі, аналізуе становішча сям'і, прымае меры па сацыяльнай падтрымцы і ўмацаванні інстытута сям'і;
забяспечвае ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь прызначэнне, пераразлікі і выплату дзяржаўных дапамог сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей;
праводзіць работу па забеспячэнні тэхнічнымі сродкамі сацыяльнай рэабілітацыі інвалідаў, пенсіянераў, а таксама іншых катэгорый грамадзян, якія па медыцынскіх паказаннях маюць патрэбу ў сродках рэабілітацыі;
уносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы па рашэнні сацыяльна-бытавых патрэб інвалідаў і ветэранаў Вялікай Айчыннай вайны, інвалідаў і ветэранаў баявых дзеянняў на тэрыторыі іншых дзяржаў, членаў сем'яў загінуўшых;